Blank

Czysta etykieta – dlaczego warto zamieszczać to oznaczenie na produktach?

Czysta etykieta – dlaczego warto zamieszczać to oznaczenie na produktach?

Klienci zwracają coraz większą uwagę na to, co kupują. Najchętniej wybierają produkty, które nie zawierają zbędnych dodatków w postaci ulepszaczy, wzmacniaczy smaku i konserwantów. Informacje te pozyskują z etykiety, dlatego to właśnie w Twoich rękach leży zachęcenie ich do wybrania Twoich wyrobów. Oferując więc naturalne, nieprzetworzone produkty, warto to zaznaczyć na opakowaniu przy użyciu symbolu czysta etykieta. Z poniższego artykułu dowiesz się, czym on jest, jakie ma zalety oraz kiedy możesz go umieścić na etykiecie.

Czym jest czysta etykieta?

Wybór produktów dostępnych na rynku jest przeogromny. Nie każdy z nich ma jednak pozytywny wpływ na zdrowie. Z tego względu wielu klientów wyrobiło w sobie nawyk czytania składów i coraz częściej doceniane są znane, lokalne marki i artykuły. Warto więc zadbać o to, aby oferowany przez Ciebie produkt był atrakcyjny. Największą z zalet jest posiadanie czystego składu i krótkiej etykiety. Właśnie dlatego powstało oznaczenie, które nosi nazwę „czysta etykieta”, czyli z angielskiego – „clean label”.

Symbol ten zarezerwowany jest dla naturalnych produktów, które nie zawierają ulepszaczy, wzmacniaczy smaku, konserwantów, stabilizatorów ani innych składników chemicznych. Dopuszcza się jedynie kwas askorbinowy – witaminę C, ocet, pektynę E440 i kwas cytrynowy E330, lecz tylko pod warunkiem, że są one konieczne do wytworzenia produktu.

Za przykład weźmy kiszone ogórki i kiszoną kapustę. W przypadku pierwszego wyrobu dodanie octu jest niezbędne, dlatego jeśli spełnia on powyższe warunki, można go oznaczyć symbolem czystej etykiety. Nieco inaczej sprawa się ma w przypadku kiszonej kapusty. Ocet nie jest jej częścią składową, a jedynie ma na celu jej zakonserwowanie. Dlatego też nie uznaje się go za produkt obowiązkowy i tym samym nie można oznaczyć kapusty powyższym symbolem.

Potocznie produkty oznaczone czystą etykietą uznawane są za te bez zawartości E. W ostatnim czasie te substancje dodatkowe są coraz częściej negatywnie odbierane przez przeciętnego konsumenta. Wynika to z tego, że chociaż uznawane są za bezpieczne, to w większych ilościach mogą mieć właściwości alergizujące.

Jak wygląda symbol czystej etykiety?

Informacja o czystej etykiecie przekazywana jest konsumentom w różnych formach. Może to być zarówno symbol graficzny przedstawiający kroplę, jak i napis „czysta etykieta” bądź „clean label”. Producenci też często decydują się na to, aby na opakowaniu umieścić zapis dotyczący tego, że dany produkt nie zawiera ulepszaczy, wzmacniaczy, stabilizatorów, konserwantów oraz związków chemicznych i jest pochodzenia naturalnego.

Jednocześnie na etykiecie należy też ujawnić listę składników, kraj pochodzenia oraz proces produkcji. Obecnie są to jednak wartości wymagane niezależnie od tego, czy produkt jest naturalny, czy też nie. Wynika to z przepisów prawa dotyczącego tego, co powinno znajdować się na opakowaniach produktów spożywczych.

Skąd pojawił się termin czystej etykiety?

Jakiś czas temu w Wielkiej Brytanii przeprowadzono badania, które wykazały, że niektóre mieszanki sztucznych barwników oraz benzoesanu sodu wiążą się z pojawieniem się nadaktywności u dzieci. Wśród konsumentów zaczęły więc wzrastać obawy co do wpływu substancji dodatkowych na ludzki organizm. W efekcie producenci zaczęli starać się sprostać oczekiwaniom swoich klientów i na półkach zaczęło pojawiać się coraz więcej produktów o czystym składzie. Dążono do tego, aby wyeliminować nie tylko powyższe składniki, ale również inne, które mogłyby wzbudzać niechęć wśród konsumentów.

Z biegiem czasu, w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów, którzy coraz większą uwagę zaczęli przykładać do składu i tabeli wartości odżywczych, powstał termin czystej etykiety, który ma stanowić dodatkowy bodziec do zakupów. Unia Europejska wprowadziła również nowe przepisy, według których producenci artykułów spożywczych mają obowiązek informowania klientów o wszystkich składnikach, które znajdują się w ich składzie.

Co ma na celu umieszczanie na opakowaniach symbolu czystej etykiety?

W praktyce okazuje się, że coraz więcej klientów poszukuje na produktach symbolu czystej etykiety. Warto więc zawrzeć powyższe oznaczenie na opakowaniu swoich wyrobów. Świadczy ono o tym, że towar jest dobrej jakości i nie zawiera zbędnych substancji dodatkowych. Dzięki temu konsument uzyskuje możliwość świadomego dokonywania wyboru produktów spożywczych. Ty z kolei precyzyjnie opisujesz wszystkie walory swoich naturalnych wyrobów.

Chociaż działanie to nie jest prawnie uregulowane, a więc wynika jedynie z dobrowolnego działania przemysłu żywnościowego, to należy pamiętać o tym, że symbolu czystej etykiety nie można zamieszczać bezpodstawnie. Wynika to przede wszystkim z przepisów prawa, które zabraniają wprowadzania klienta w błąd. Wobec tego zabronione jest przypisywanie produktowi właściwości, których nie posiada. Klient zyskuje tym samym również pewność, że wyrób oznaczony powyższym symbolem ma prosty skład, który nie zawiera długiej listy dziwnie brzmiących dodatków.

W przypadku producentów ma to naprawdę ogromne znaczenie, gdyż dzięki temu konsumenci w sposób łatwy i przejrzysty informowani są o tym, że produkt jest naturalny i w pełni bezpieczny. W efekcie klienci zdecydowanie częściej decydują się na jego zakup.

Oznaczenie czysta etykieta a osoby na diecie

Przebywając na diecie, zazwyczaj dużą uwagę przykłada się do składu spożywanych produktów. Niezależnie od tego, czy jest ona spowodowana aspektami zdrowotnymi, czy jedynie chęcią utraty zbędnych kilogramów, wybierając artykuły spożywcze, należy zwracać uwagę na to, czy dany produkt nie zawiera szkodliwych związków chemicznych oraz nie jest wysoko przetworzony. Tylko takie działanie zapewnia skuteczność danej diety. Ma to duże znaczenie w szczególności dla osób chorujących na niektóre choroby, takie jak np. celiakia. Oznaczenie czystej etykiety znacznie ułatwia im zakup produktów. Łatwiej dopasować im niezbędne artykuły do własnych potrzeb. Wraz z oznaczeniem otrzymują bowiem gwarancję, że wyrób jest zdrowy i dobrze wpływa na organizm.

Jak widać, jeżeli tylko istnieją ku temu podstawy, warto umieścić na opakowaniu produktu symbol czystej etykiety. Dzięki takiemu działaniu Twoi klienci uzyskają zapewnienie, że oferowane przez Ciebie artykuły są wysokiej jakości. Skoro się tutaj znalazłeś, to zapewne jesteś dopiero na etapie projektowania etykiety. Zapraszamy więc do naszego sklepu, w którym znajdziesz wszystkie niezbędne do tego narzędzia. Stawiając na profesjonalne produkty i urządzenia, uzyskasz wysokiej jakości etykiety, które będą odznaczać się znakomitą trwałością.

BlankProdukt dnia
Etykiety termiczne 32x20 mm 2000 szt. fi 40
Etykiety termiczne 32x20 mm 2000 szt. fi 40
9,70 zł 8,80 zł
szt.
Etykiety termiczne 32x20 mm 2000 szt. fi25
Etykiety termiczne 32x20 mm 2000 szt. fi25
9,70 zł 8,80 zł
szt.
Rolki termiczne 57x30m
Rolki termiczne 57x30m
1,88 zł
szt.
Rolki termiczne 57x20m
Rolki termiczne 57x20m
1,50 zł
szt.
Rolki samokopiujące do kas 57x20 m:
Rolki samokopiujące do kas 57x20 m:
3,19 zł
szt.
Etykiety termiczne 20x10 mm 2000 szt.
Etykiety termiczne 20x10 mm 2000 szt.
7,00 zł 6,50 zł
szt.
Etykiety termiczne 25x50 mm 1000 szt. fi25
Etykiety termiczne 25x50 mm 1000 szt. fi25
10,00 zł 9,00 zł
szt.
Etykiety termiczne 28x10mm 2000 szt.
Etykiety termiczne 28x10mm 2000 szt.
7,10 zł 6,90 zł
szt.
Etykiety termiczne 30x15mm 2000 szt.
Etykiety termiczne 30x15mm 2000 szt.
7,20 zł 7,10 zł
szt.
Etykiety termiczne 30x40 mm 1000 szt.
Etykiety termiczne 30x40 mm 1000 szt.
10,00 zł 9,00 zł
szt.
Blank do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl